Käytettävyystestauksen kautta redesigniin

Louhi

Louhi tarjoaa webhotelleja, virtuaalipalvelimia ja verkkotunnuksia Suomessa n. 18 000 asiakkaalle. Louhi:n verkkokaupan on toteuttanut Pilvi Cloud Company.

FixUi toteutti Louhi:lle websivujen ja verkkokaupan käytettävyystestauksen. Tulosten perusteella suunnittelimme palveluun käytettävyys- ja käyttöliittymäparannuksia sekä ulkoasun päivityksen.

Projekti lähti käyntiin asiakkaan luona Helsingissä, jossa tehtiin heidän tarpeidensa kartoitus. Louhi:lla oli halu parantaa omia palvelujaan, ja erityisesti tärkeää on tiedon saaminen asiakkaiden kokemuksista palveluiden käyttöönotosta.

Käytettävyystestien tuloksista muodostimme laajan raportin löydetyistä ongelmista, ja annoimme myös alustavia parannusehdotuksia ongelmiin.

Projektin varsinaisessa suunnitteluosiossa teimme käyttöliittymään parannuksia, joiden avulla käyttöönotto oli selkeämpää.

Visuaalisella puolella paransimme erityisesti kaupan ja Louhi:n Web-sivujen myyvyyttä tekemällä niistä modernimmat ja lisäämällä luontevia reittejä kaupan tekoon.

Suunnittelimme myös jouhevammaksi Louhi:n sivujen toimivuutta responsiivisesti mobiililaitteilla, niin että aineisto on paremmin aseteltuna näytöllä.

Louhi:n kanssa oli antoisaa tehdä yhteistyötä, koska yhteyshenkilöt ymmärsivät hyvän käyttäjäkokemuksen arvon. Heille on tärkeää sujuva ja laadukas palvelu.

PROJEKTISSA KÄYTETYT PALVELUT:

Käytettävyystestaus, käyttöliittymäsuunnittelu,
visuaalinen suunnittelu